Hotspot Video

Local Food Heroes Tour Den Haag

Vorige week hadden we eindelijk een keer een tof event dichtbij huis, een Local Food Heroes tour! Nouja event, het was meer een soort mini-citytrip door Den Haag heen. Op woensdag reden we naar Scheveningen en daar verbleven we in het Bilderberg Europa Hotel. We hadden een erg mooie kamer en een heerlijke douche! Na het welkom gingen we dineren met alle andere collega-bloggers bij de eerste verrassing van de tour. Het diner vond namelijk plaats bij restaurant Cottontree Mer (voorheen Seinpost) waar we genoten van heerlijke gerechten met verse vis en een uitzicht op zee. Het restaurant is bekroond met 1 michelinster en de gerechten zagen er dan ook prachtig uit en smaakten geweldig! Daarna gingen we vroeg ons bed in want we moesten de volgende dag er ook vroeg uit voor de tweede locatie in Scheveningen. Benieuwd naar wat de volgende dag ons bracht? Lees dan snel verder en bekijk de video!

Na een uitgebreid ontbijt checkten we uit en vertrokken we met de tourbus naar de Visafslag in Scheveningen. Hier kregen we een rondleiding en namen we een kijkje bij de veiling. We zagen de vers binnengekomen vissen en sloten de rondleiding af met een kop koffie in de kroeg.
Van verse vis gingen we naar het verse brood bij Bakkerij Hessing. Één van de weinige ambachtelijke bakkers die nog echt zelf elke nacht hun broden bakken. Bakkerij Hessing staat bekend om zijn heerlijke Haagse Kakkâh, een krentenbrood gevuld met superlekker spijs. Het recept wilden ze natuurlijk niet verklappen maar die Haagse Kakkâh smaakt echt geweldig.

In diezelfde Denneweg een paar deuren verderop gingen we op de thee bij Betjeman & Barton en proefden we een erg mooie thee. Onze zesde stop was bij de conceptstore van De Vegetarische Slager, hier proefden we een aantal lekkere dingen zoals hun saucijzenbroodjes, tonijnsalade en een soort chorizo. Zet het een vleesliefhebber voor en hij zal niet snel proeven dat het een vega product is!

Tijd om te lunchen! Dat deden we bij een bekende van ons namelijk Mama Kelly, naast broodjes kregen we natuurlijk ook kip en kreeft. Check hier ook ons artikel over Mama Kelly.
Gelukkig hadden we goed geluncht want tegenover Mama Kelly gingen we gin-tonic’s proeven met de Hermit Dutch Coastal Gin. Een heerlijke zachte gin die hand gestookt is en naast citrus ook ons eigen Hollandse Oosterschelder water bevat. Wij kunnen je vertellen dat smaakten erg lekker!

Eenmaal terug in het Haagse centrum gingen we naar de oude Van Kleef Distillerij wat nu een winkel en museum is. Het jenever- en likeurenhuis staat er al sinds 1842 en organiseert regelmatig proeverijen.
And last but not least Dungelmann. Hoe kan het ook anders, zelfs de minister loopt er naar binnen voor hun bekende gehaktballen en befaamde kroketten naar eigen recept. Deze twee hebben wij dan ook mogen proeven, de pittige bal vonden we het lekkerst en het was lang geleden dat we zo’n lekker kroketje hadden gegeten.

Zoals jullie hebben kunnen lezen en vooral zagen in de video is het erg lekkâh achter de duinen! leuk om zo toch weer nieuwe plekken en smaken te ontdekken in Den Haag. De Local Food Heroes tour was dan ook erg geslaagd en sommige Haagse helden zullen ons zeker vaker zien.